Verkkomedian kasvu jatkuu

Tänään julkaistiin Mainostajien liiton uusin mainosbaromentri (n= 116 jäsenyritystä). Se kertoo, että yritykset ovat enenevässä määrin kiinnostuneita sosiaalisesta mediasta mainosmielessä. Tässä linkki Kauppalehden juttuun aiheesta: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20090901/12537733101600&industry . Peräti 65% yrityksistä aikoo hyödyntää sosiaalisen median välineitä kuten YouTubea, Twitteriä ja Facebookia. Aika yllättävää oli mielestäni se, että innostuneimpia somen käytöstä mainosmielessä ovat teollisuusyritykset eikä kaupan ala. Ajattelisin, että sosiaalinen media soveltuu erinomaisen hyvin nimenomaan kuluttajapuolelle ja asiakasrajapintaan… Onko teollisuutemme nyt ottanut oikein tosissaan palvelukeskeisyyteen siirtymisen? 

Itse olen nyt innostunut kovasti Twitteristä. Asensin TweetDeckin ja se on mahtava! Pääsen yhdellä klikkauksella ja sen jälkeen yhdellä silmäyksellä katsomaan kontaktieni twittaukset, minulle suoraan tulleet tweetit sekä Facebookpäivitykset. eOppimiskeskuksen twittauksesta pääsin tämän mainosbaromentrinkin  julkaisun jäjille, tosin sieltä löytyi HS:n linkki samasta aiheesta:http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Facebookin+ja+Twitterin+k%C3%A4ytt%C3%B6+lis%C3%A4%C3%A4ntym%C3%A4ss%C3%A4++markkinoinnissa/1135249552116?ref=rss.

Avainsanat: ,

Jätä kommentti