Verkkomedian kasvu jatkuu

Tänään julkaistiin Mainostajien liiton uusin mainosbaromentri (n= 116 jäsenyritystä). Se kertoo, että yritykset ovat enenevässä määrin kiinnostuneita sosiaalisesta mediasta mainosmielessä. Tässä linkki Kauppalehden juttuun aiheesta: http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/hellink/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20090901/12537733101600&industry . Peräti 65% yrityksistä aikoo hyödyntää sosiaalisen median välineitä kuten YouTubea, Twitteriä ja Facebookia. Aika yllättävää oli mielestäni se, että innostuneimpia somen käytöstä mainosmielessä ovat teollisuusyritykset eikä kaupan ala. Ajattelisin, että sosiaalinen media soveltuu erinomaisen hyvin nimenomaan kuluttajapuolelle ja asiakasrajapintaan… Onko teollisuutemme nyt ottanut oikein tosissaan palvelukeskeisyyteen siirtymisen? 

Itse olen nyt innostunut kovasti Twitteristä. Asensin TweetDeckin ja se on mahtava! Pääsen yhdellä klikkauksella ja sen jälkeen yhdellä silmäyksellä katsomaan kontaktieni twittaukset, minulle suoraan tulleet tweetit sekä Facebookpäivitykset. eOppimiskeskuksen twittauksesta pääsin tämän mainosbaromentrinkin  julkaisun jäjille, tosin sieltä löytyi HS:n linkki samasta aiheesta:http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Facebookin+ja+Twitterin+k%C3%A4ytt%C3%B6+lis%C3%A4%C3%A4ntym%C3%A4ss%C3%A4++markkinoinnissa/1135249552116?ref=rss.

Advertisements

Avainsanat: ,

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: